تخلیه بیش از ۱۳ میلیون تُن انواع کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) 

میزان تخلیه انواع کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) در ۹ ماهه نخست سال با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۱۳ میلیون تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) گفت:   ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۵۲۹ تن انواع کالای اساسی تا پایان آذرماه امسال  تخلیه شده که رشد ۲۵ درصدی داشته است.

او گفت: این حجم از کالا‌های اساسی به وسیله ۲۲۱ فروند کشتی پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ی این مجتمع بزرگ بندری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه شده که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

دریس گفت: همچنین ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر پس از انجام فرایند گمرکی از طریق ناوگان جاده‌ای و یک میلیون و ۲۶۳ هزار تن نیز به وسیله ناوگان ریلی وارد کشور شد، که ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در پارسال داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  گفت:  بیش از ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) موجود است  و با توجه به تخلیه کشتی‌های کنار اسکله و کشتی‌های پهلو گرفته، چهار میلیون و ۳۷۳ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری وجود دارد.

این مقام مسئول گفت: بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

او گفت:  مجتمع بندری امام خمینی (ره) در زمینه ترانزیت و صادرات محصولات صنایع همجوار نیز فعالیت دارد و بیش از ۳۴ میلیون تن کالای اساسی و دیگر انواع محمولات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر بزرگ تجاری تخلیه و بارگیری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ دی ۱۴۰۰
در مورد مدیریت خانوادگی این بندر هم گزارش تهیه فرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
هر بار که از خونه بیرون می روم یا باید شاهد افزایش قیمت باشم یا خبری از افزایش قیمت
خواهشاً با شایعه پراکن برخورد کنید و با کسانی که قیمت ها رو بالا می برند
با این حقوق های پایین چه طوری دوام بیارم؟؟
آخرین اخبار